موضوع بسته شده است 
ایجاد فهرست، منابع و پاورقی
يکشنبه, ۱۳۹۲/۰۴/۲۳, ۰۲:۴۷ (آخرین ویرایش در این ارسال: دوشنبه, ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۰۲:۴۷ ، توسط masoudfn.)
ارسال: #1
ایجاد فهرست، منابع و پاورقی
>>>ایجاد فهرست
بعد از تکمیل یک سند، به ویژه اگر این سند یک «جزوه آموزشی»، «پایان‌نامه» و یا یک «کتاب» باشد، نیاز است که برای آن فهرستی از مطالب تهیه کرد.
برای ایجاد یک فهرست، ابتدا باید «تیترها» را در سندتان مشخص کنید. برای این کار از زبانه Home و از بخش Style به هر کدام از تیترهایتان یک Heading اختصاص دهید.
[تصویر:  heading.jpg]
بدین صورت که به طور مثال، تیترهای اصلی را با Heading 1 و تیترهای فرعی را با Heading 2 مشخص کنید. ممکن است تیترهای فرعی، خود نیز به تیترهای زیر گروه تقسیم شوند. در این صورت زیرتیترهای Heading 2 را با Heading 3 مشخص کنید. به مثال زیر توجه کنید.
[تصویر:  fehrest.jpg]
در تصویر بالا، به عنوان فصل ها که با رنگ مشکی نوشته شده، شیوه Heading 1 اختصاص داده شده است. عبارت های زیر تیتر فصل ها که با رنگ قرمز مشخص شده، Heading 2 به آنها اختصاص داده شده است. عبارت های زیر تیتر Heading 2 نیز که با رنگ آبی مشخص شده، Heading 3 به آنها اختصاص داده شده است.
برای اینکه یک شیوه یا Style را برای استفاده های بعدی ذخیره کنیم، مطابق شکل زیر، بر روی دکمه ای که در گوشه سمت راست بخش Style وجود دارد کلیک کرده و سپس، دکمه ای که در شکل زیر نشان داده شده را انتخاب می کنیم. در این صورت پنجره ای باز می شود که می توان برای شیوه موجود، یک نام انتخاب کرد. این نام می تواند، «تیتر اصلی»، «تیتر فرعی»، «مراجع» و... باشد. این نام ها را ذخیره و مرتب می کنیم.
[تصویر:  new%20style.jpg]
بعد از درج لیستی از Headingها در سندتان، می توانید فهرست را درج کنید.
برای درج یک فهرست از زبانه References گزینه Table of Contents را کلیک کنید و سپس بر روی گزینه Insert table of content کلیک کنید.
[تصویر:  table1.jpg]
در این‌ صورت پنجره‌ ای که در تصویر زیر نشان داده شده،‌ باز می شود:
[تصویر:  table2.jpg]
در پنجره باز شده، دو ناحیه نمایشی در سمت چپ و راست وجود دارد که بخش Print Preview پیش نمایش فهرست مطالب برای چاپ و بخش Web Preview پیش نمایش فهرست مطالب برای صفحه های وب است.
اگر گزینه Show Page Number (که در زیر بخش Print Preview قرار دارد) را فعال کنید، باعث درج شماره‌ صفحه ها در فهرست می شود.
اگر گزینه Right align page numbers را فعال کنید، شماره ها در مقابل فهرست ها قرار خواهد گرفت و غیرفعال کردن آن باعث می شود شماره هر فهرست در جلوی آن درج شود.
با استفاده از بخش Tab Leader می توانید یک خط برای فاصله بین عنوان مطلب و شماره در صفحه فهرست انتخاب کنید.
با استفاده از بخش Format می توانید صفحه فهرست خود را پیکربندی کنید. در این بخش قالب های متعددی وجود دارد که فهرست را به شیوه های متفاوتی نشان می دهد.
با استفاده از بخش Show levels می توانید تعداد زیرتیترهایی که در فهرست وجود دارند را تعیین کنید. در نرم‌افزار Word یک فهرست می تواند تا ۹ زیر تیتر داشته باشد.
اگر تیترها را در سند خود مشخص کرده باشید، اکنون می توانید بعد از تنظیمات مورد نظر، کلید OK را کلیک کنید تا فهرست محتویات در محل هایی که مشخص کرده اید، درج شود.

>>>به روز رسانی فهرست
برای به روز رسانی فهرست، پس از انجام تغییرات مورد نظر (حذف و اضافه تیترها) گزینه Update از بخش Table of content را کلیک کنید. در این صورت‌ پنجره ای به صورت زیر باز می شود:
[تصویر:  UPDATE.jpg]
گزینه Update page numbers only تنها شماره صفحه های فهرست محتویات را به روز رسانی می کند.
گزینه Update entire table نیز همه محتویات فهرست را به روز رسانی می کند.

>>>ایجاد پاورقی
همانطور که می دانید گاهی نیاز است که در اسناد، برای واژه هایی توضیحات بیشتری درج کرد که معمولا از آن به عنوان «پاورقی» یاد می شود. برای درج یک پاورقی، ابتدا بعد از واژه ای که می خواهید برایش پاورقی درج کنید، یک بار کلیک کنید، سپس از منوی Reference گزینه Insert Footnote را انتخاب کنید. در این حالت به طور خودکار به پایین صفحه منتقل خواهید شد و می توانید توضیحات مربوط به واژه مورد نظر را در پاورقی بنویسید.
حذف پاورقی: برای حذف یک پاورقی، نمی توانید توضیحات آن را پاک کنید. باید شماره پاورقی را حذف کنید. در این صورت خواهید دید که توضیحات مربوطه نیز حذف خواهد شد.
ویرایش پاورقی: برای ویرایش پاورقی، دکمه کوچکی که در تصویر زیر نشان داده شده را کلیک کنید:
[تصویر:  FOOTNOTE.jpg]
در این صورت پنجره ای، مطابق شکل زیر باز می شود:
[تصویر:  FOOTNOTE2.jpg]
با استفاده از بخش Footnotes می توانید محل قرارگیری پاورقی را مشخص کنید. این محل می تواند پایین صفحه و یا بلافاصله پس از اتمام متن مورد نظر باشد.
در بخش Format نیز می توانید ساختار و شکل پاورقی را مشخص کنید. مثلا در بخش Number format می توان به جای شماره گذاری، از حروف نیز استفاده کرد.
بخش Numbering نیز برای تنظیمات شماره گذاری پاورقی صورت می گیرد. در کتاب ها و مقاله های رسمی، شماره گذاری به صورت «صفحه به صفحه» است. اما در نرم‌افزار Word، شماره گذاری به صورت پیوسته است. برای تغییر این مورد از بخش Numbering گزینه Restart each page را انتخاب کنید. در این صورت در هر صفحه شماره گذاری پاورقی از ۱ شروع می شود. گزینه Continues نیز به معنای این است که در کل متن، شماره گذاری به صورت پیوسته انجام می شود.

>>>راست به چپ کردن خط جدا کننده پاورقی
خط جدا کننده پاورقی (Separator) به طور پیش فرض، از چپ به راست قرار دارد. برای اینکه این خط را از راست به چپ تنظیم کنید، ابتدا از منوی View گزینه Draft را انتخاب کنید.
[تصویر:  draft.jpg]
اکنون در محلی که شماره پاورقی درج شده، بر روی عدد درج شده دو بار کلیک کنید. در اینصورت پنجره ای در پایین صفحه، مطابق شکل زیر باز می شود.
[تصویر:  draft2.jpg]
اکنون از گزینه های موجود، گزینه Footnote Separator را انتخاب کنید. در این حالت خطی به نمایش در خواهد آمد که می توانید با مراجعه به منوی Home و با راست چین کردن، خط را از سمت راست به چپ تنظیم کرد.
برای بازگشت به حالت سابق، از منوی View حالت Print Layout را انتخاب کنید.

[تصویر:  arelsar4.1.png]
Arel Architects group
ارسال یک ایمیل به این کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
موضوع بسته شده است 




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

بازگشت به بالابازگشت به محتوا